środa, 13 lutego 2008

przegląd samolotu

grzebałem troche po telefonie i znalazłem zdjęcia sprzed chyba 2 lat, ze służbowego pobytu w Malmo. Bylismy i klienta w Kopenhadze patrzeć jak używa naszego softu i zaproszono nas do hangaru gdzie akurat odbywał się tzw przegląd C. Samoloty sa co jakiś czas poddawane przeglądom. Linie lotnicze wyróżniają 4 takie przeglądy:

A check - lekki przegląd wykonywany co ileś godzin lotu, co ileś lądowań itp itd. Może być wykonany przy bramce (tam gdzie cumuje żeby wysadzić/zabrać pasażerów) i trwa zazwyczaj jedną noc
B check - mniej więcej co 3 miesiące, podobne kryteria co A check; troche dokladniejszy
C check - do tego potrzeba mnóstwo miejsca - najlepiej hangar, czasu - ok tydzien i ludzi - zazwyczaj 3 ekipy na zmiane caly czas cos przy nim robią. Odbywa się co 12-18 miesięcy. Czynniki decydujące o tym kiedy nadchodzi pora na C check są analogiczne do powyższych, choć troche bardziej skomplikowane
D check - tak jak C check, tylko jescze bardziej. Odbywa się co 4-5 lat. Samolot rozbierany jest na śróbki a następnie w zasadzie od nowa składany.

poniżej zdjęcia (słabej jakości, niestety) z przeglądu Boeinga 737 (chyba 737-800, ale głowy nie dam) u naszego klienta.










toaleta wywleczona na środek pokładu, krzesła wykręcone, część na skrzydle, część gdzieś na boku. Wewnątrz wszystko porozkręcane, silniki praktycznie wywleczone na drugą strone.. dziub samolotu gdzieś wcięło.. to był przegląd C.. a teraz wyobraźcie sobie przegląd D ;)

osobiście wołałbym chyba leciec takim samolotem tuż przed przeglądem, niż zaraz po nim :)

oprogramowanie, które piszemy pomaga między innymi zaplanować takie przeglądy w czasie

Brak komentarzy: